- ADAPTACJA
- INFORMACJE O PRZEDSZKOLU
- NABÓR 2025/2026
- EDUKACJA
- NASZE GRUPY
- KADRA PRZEDSZKOLA
- WYDARZENIA I AKCJE
- DOBRA RADA DLA RODZICA
- ZARZĄDZENIA DYREKTORA PRZEDSZKOLA
- BHP
- NAGRODY I WYRÓŻNIENIA
- NASI ABSOLWENCI
- PROJEKTY UNIJNE I DOTACJE
- OGŁOSZENIA DYREKTORA
- NASI PARTNERZY
- iPrzedszkole
- Ciekawe strony
- DOKUMENTY
- Kontakt
- Z ŻYCIA PRZEDSZKOLA 2025/2026
- KONKURSY
- Deklaracja dostępności cyfrowej dla strony internetowej
Przedszkole Promujące Zdrowie

Cel działań: ubieganie się o wojewódzki certyfikat Szkoły/Przedszkola Promującego Zdrowie
Standardy:
1. Koncepcja pracy szkoły, jej struktura i organizacja sprzyjają uczestnictwu społeczności szkolnej w realizacji zadań w zakresie promocji zdrowia oraz skuteczności i długofalowości tych działań.
2. Klimat społeczny szkoły sprzyja zdrowiu i dobremu samopoczuciu uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz rodziców uczniów.
4. Warunki oraz organizacja nauki i pracy sprzyjają zdrowiu i dobremu samopoczuciu uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz współpracy z rodzicami.
Promocja zdrowia w szkole/przedszkolu obejmuje:
1. Zdrowie uwzględnione w polityce i koncepcji szkoły.
2. Środowisko społeczne sprzyja zdrowiu i dobremu samopoczuciu.
3. Środowisko fizyczne szkoły sprzyja zdrowiu i dobremu samopoczuciu.
4. Rozwijanie umiejętności dbałości o zdrowie i kompetencji do działania.
5. Tworzenie związków społecznych.
Elementy potrzebne do tworzenia szkoły promującej zdrowie:
1. Poznanie i zrozumienie koncepcji szkoły promującej zdrowie.
2. Uczestnictwo i zaangażowanie społeczności szkolnej.
3. Działalność szkolnego koordynatora ds. promocji zdrowia i zespołu promocji zdrowia.
4. Planowanie działań i ich ewaluacja.
5. Dążenie do powiązania działań w zakresie promocji zdrowia z podstawowymi celami i zadaniami szkoły.
Zadania szkolnego koordynatora ds. promocji zdrowia:
1. Upowszechnianie koncepcji SzPZ w społeczności szkolnej.
2. Pozyskiwanie uczestnictwa członków społeczności szkolnej i sojuszników wśród rodziców
i w społeczności lokalnej oraz motywowanie ich do wspólnych działań.
3. Inicjowanie, organizacja i koordynowanie prac związanych z dokonywaniem diagnozy, planowaniem działań, ich realizacją i ewaluacją wyników.
4. Współudział w kształceniu pracowników szkoły w zakresie promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej.
5. Kierowanie pracą szkolnego zespołu promocji zdrowia.
6. Prowadzenie dokumentacji działań szkoły w zakresie promocji zdrowia.
7. Współdziałanie z koordynatorem wojewódzkiej/rejonowej sieci SzPZ.
8. Rozwijanie własnych umiejętności osobistych i społecznych, w tym współdziałania z innymi ludźmi i kierowania wspólnie podjętymi działaniami.